08 Kasım, 2024 199
Araştırmacılar Adıyaman Bilim Sanat Merkezin’de Öğrencilerle Buluştu
Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Merivan Şaşmaz’ın Adıyaman İl Sorumluluğunu yürüttüğü “101162623 — ReNCitReScArCe kodlu Horizon Europe HORIZON-MSCA-2023-CITIZENS-01” adlı projeye, fakültemiz öğretim üyelerinin “Araştırmacılar BİLSEM’de” etkinliği kapsamında Adıyaman Bilim ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirdikleri atölye/sergi çalışması ve söyleşilerle devam edildi.
Fakültemiz Fizik Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. Niyazi Yükçü’nün “Nikola Tesla’nın icatları ve Elektrik Çağı’nın Yükselişi” üzerine Adıyaman BİLSEM öğrencileri ile gerçekleştirdiği söyleşi ve atölye çalışmaları ile öğrencilere, Tesla’nın alternatif akım sistemleri ve enerji üzerine devrim niteliğindeki katkılarının, modern teknolojinin temelini oluşturduğu hem teorik hem de uygulamalı olarak aktarıldı.
Yine fakültemizin Fizik bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Serkan Güldal tarafından gerçekleştirilen “Eğik Düzlem ve Makine Öğrenimi: Bilimsel Keşifler ve Deneyimler Eğitimi” atölyesi öğrencilere makine öğreniminin bilimsel araştırmalarda nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceğini uygulamalı olarak deneyimleme fırsatı sundu.
Arkeoloji Bölümü öğretim elemanı Dr. Gülçin Ayıtgu Metin tarafından gerçekleştirilen “Çocuklar için Felsefe” atölyesi ile katılımcıların, sorgulayan, merak eden, kendi düşüncelerini ifade edebilen ve temellendiren bireyler olmalarına yardımcı olunması hedeflendi. Bu atölyede 5. ve 6. sınıf öğrencileri ile “grup olarak karar verme”, adalet”, “saygı” ve “birlikte yaşama” üzerine verimli bir çalışma gerçekleştirildi.
Fakültemiz öğretim üyelerinin katılımı ile gerçekleştirilen çalışmaların son etkinliği Sanat Tarihi öğretim üyelerimizden Dr. Öğr. Üyesi Hülya Coşgunaras tarafından gerçekleştirildi. Araştırmacının “Anadolu’da Kültürel Miras” başlıklı atölye çalışması ile öğrencilerin hem kendi yaşadıkları çevre hem de Anadolu coğrafyasındaki kültürel mirasa dair algıları ve farkındalıkları söyleşi ve uygulamalı olarak (resim ve oyun hamuru ile cisimleştirme) sorgulandıktan sonra, yapılan sunum ile Kültürel Miras ve bu mirasın önemi Anadolu coğrafyasındaki örneklerle açıklandı. Bu çalışma ile öğrencilere Kültürel Miras’ın korunarak gelecek nesillere aktarılması bilinci kazandırılmaya çalışıldı.